Jedna z branż, które w ostatnich latach rozwijały się najbardziej dynamicznie, będąc jednocześnie w znacznym stopniu uzależniona od czynników zewnętrznych, takich jak zmiana przepisów czy konieczność dostosowania się do wymogów wewnątrzwspólnotowych. Nie ominęły jej również wyzwania nieobce innym gałęziom przemysłu, takie jak zapewnienie odpowiedniej liczby wykwalifikowanych pracowników.
W obliczu przeobrażeń, dotykających zarówno modeli korzystania z mediów, jak i kanałów przekazu, proces zarządzania zmianą w żadnej branży nie jest tak potrzeby. Działy personalne, realizując swoje funkcje muszą dbać o odpowiednią selekcję pracowników, aby zapewnić w organizacji grono doświadczonych ekspertów, jak również innowatorów, znających nowe trendy. Pracownicy w branży stają się coraz bardziej wymagający – nie zatrzyma ich już w firmie tylko wysoka płaca. Coraz częściej pytają o benefity pozapłacowe, cenią sobie work-life balance, chcą mieć gwarancje cyklicznych podwyżek. Nowoczesne podejście do pracownika i sprawienie, że poczuje się doceniony także w aspekcie pozapłacowym odgrywa coraz większą rolę.