„Nie można w prosty sposób zdefiniować problemów naszej branży i to jeszcze tak by wskazać te najważniejsze z punktu widzenia ogromnych podmiotów, jak np. Maspex, gigantów międzynarodowych jak Unilever i mając na uwadze znacznie mniejsze firmy zatrudniające kilkuset pracowników.
Na pewno wyznawaniem jest sposób docierania do klienta, wykorzystanie social media, jako alternatywnego sposobu przekazu treści, bez zmian pozostaje ciagła walka o obniżkę kosztów produkcji, trudna współpraca z dominującymi sieciami handlowymi, sprzedaż internetowa itd.
Natomiast z obszaru HR największym wyzwaniem jest pozyskanie …. i utrzymanie pracowników dłużej niż przez dwa lata. Pracujemy często z ludźmi młodymi, którzy po prostu nudzą się, jeśli nie zapewnimy im odpowiednich bodźców. Stąd też ciągłe doskonalenie systemów wynagradzania, wprowadzania do nich nowych elementów od świadczeń w programach kafeteryjnych aż po grywalizację. Musimy zapewnić też właściwie działające mechanizmy podwyżkowe ze względu na fakt, że podwyżka od dawna nie jest tylko elementem regulacji wynagrodzeń, ale jednym z czynników retencyjnych w naszej branży.”
Andrzej Dziewulski
Szef Regionu Sprzedaży
w firmie produkcyjno – handlowej
środków chemii gospodarczych
![](https://keystoneadvisory.pl/wp-content/uploads/2017/12/FMCG-1-700x467.jpg)
![](https://keystoneadvisory.pl/wp-content/uploads/2017/12/drosed.png)
![](https://keystoneadvisory.pl/wp-content/uploads/2017/12/gerber.png)
![](https://keystoneadvisory.pl/wp-content/uploads/2017/12/grupazywiec.png)
![](https://keystoneadvisory.pl/wp-content/uploads/2017/12/jago.png)
![](https://keystoneadvisory.pl/wp-content/uploads/2017/12/kraftfood.png)
![](https://keystoneadvisory.pl/wp-content/uploads/2017/12/maspex.png)
![](https://keystoneadvisory.pl/wp-content/uploads/2017/12/nestle.png)
![](https://keystoneadvisory.pl/wp-content/uploads/2017/12/pz-cussons.png)