Etatyzacja Etatyzacja rozumiana jest przez nas jako proces mający na celu ustalenie optymalnego poziomu zatrudnienia w danej organizacji, przy założeniu realizacji wszystkich procesów i zadań. Ze względu na koszt pozyskania i utrzymania zasobów ludzkich organizacji...
Etatyzacja
Procesy Planowania Personalnego
Procesy Planowania Personalnego W życiu każdej organizacji nadchodzi moment, który wymaga, by kierownictwo zastanowiło się nad sposobem wykorzystania jej zasobów. Czy pracownicy, jako jeden z najcenniejszych elementów budujących przedsiębiorstwo, mają szansę...
Przygotowanie Planów Sukcesji w oparciu o Strukturę Organizacyjną
Przygotowanie Planów Sukcesji w oparciu o Strukturę Organizacyjną Wzbogaceniem dla koncepcji ścieżek karier jest opracowanie planów następstw lub sukcesji stanowiskowej. Przygotowane przez konsultantów rozwiązania stanowią podstawę wdrożenia tego typu narzędzi. Tak...
Optymalizacja procesów i struktur w obszarze fuzji i przejęć
Optymalizacja procesów i struktur w obszarze fuzji i przejęć Przyjmuje się, że zmiany wywołane w procesie mergów i akwizycji w szczególny sposób dotykają zasobów ludzkich organizacji. Poza efektami opisywanymi przez procesy change management (identyfikacja i niwelacja...
Przygotowanie Regulaminów Organizacyjnych
Przygotowanie Regulaminów Organizacyjnych Regulamin organizacyjny jest formalnym opisem przyjętej struktury organizacyjnej. Określa sposób organizacji przedsiębiorstwa, czyli zakresy funkcjonowania poszczególnych jednostek organizacyjnych (departamentów, wydziałów,...
Projektowanie Struktur Organizacyjnych
Projektowanie Struktur Organizacyjnych Struktura organizacyjna powinna wspierać strategię firmy poprzez precyzyjne wyznaczenie zależności hierarchicznych i funkcjonalnych pomiędzy poszczególnymi komórkami lub jednostkami, które zapewnią oczekiwaną efektywność...
Projektowanie Stanowisk Pracy
Projektowanie Stanowisk Pracy Projektując stanowiska pracy, staramy się znaleźć modelowy obraz organizacji, w której wszystkie procesy przebiegają bez zakłóceń, a liczba osób w niej zatrudnionych jest dokładnie taka, jak wynika z przyjętych norm. Projektowanie, w...
Opisywanie stanowisk pracy
Opisywanie stanowisk pracy Opisy stanowisk pracy są podstawowym i kompleksowym źródłem informacji o miejscach dla wszystkich osób w organizacji. Stanowią podstawę większości procesów realizowanych przez obszar zarządzania zasobami ludzkimi. Opisy umożliwiają...